Friday, November 23, 2012

Παλιό Αεροδρόμιο Ελληνικού – Μαζί θα τα φάμε ΚΑΙ αυτά?





Αξίζει να το διαβάσετε μέχρι τέλους, γιατί μαζί δεν πρόκειται να τα φάμε! Όλα τα στοιχεία για το έγκλημα που ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ να γίνει! 

(Σημαντική σημείωση, όλες οι πηγές για όσα λέμε αναφέρονται δίπλα στους νόμους με παραπομπές σε επίσημες σελίδες, σε κάποιες από αυτές θα σας ζητηθεί να ανοίξετε Acrobat-PFF αρχείο, μην τρομάξετε είναι τα ΕΠΙΣΗΜΑ ΦΕΚ από το Εθνικό Τυπογραφείο)



Αντί-προλόγου
Μας λένε εδώ και χρόνια ότι το παλιό αεροδρόμιο θα γίνει Μητροπολιτικό Πάρκο, φυσικά όπως όλοι γνωρίζουμε δεν έχει γίνει τίποτα για πάνω από 10 χρόνια που έφυγε το αεροδρόμιο από το Ελληνικό.  Μέσα σε αυτά τα χρόνια ήρθαν οι Ολυμπιακοί του 2004 και έφυγαν αφήνοντας πίσω στάδια και εγκαταστάσεις που κόστισαν στον Ελληνικό λαό πάνω από 400 εκ. ευρώ.  Μετά ήρθε η κρίση και τα υπόλοιπα είναι γνωστά.   Αυτό που δεν είναι γνωστό είναι το τι προσπαθούν να κάνουν κάποιοι με αυτή την τεράστια έκταση των 5.2 εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων (ναι καλά διαβάσατε).

Ας δούμε όμως γρήγορα όλα τα νομικά τερτίπια των κυβερνήσεων Παπανδρέου, Παπαδήμου και Σαμαρά.

Τον Μάρτιο του 2011 περιήλθε στην «Ελληνικό Α.Ε.» , η  χρήση, διοίκηση, διαχείριση και εκμετάλλευση του πρώην Αεροδρόμιου  του Ελληνικού με το άρθρο 42 του νόμου 3943/2011 (ΦΕΚ 66 Α΄) (πηγή ΕΔΩ)

Τον Ιούλιο του 2011 φτιάχνετε το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (πηγή ΕΔΩ ) του οποίου ο μοναδικός σκοπός είναι   «Όποιο περιουσιακό στοιχείο μεταφερθεί στο Ταμείο, πωλείται, αξιοποιείται ή ρευστοποιείται», όπως αναφέρεται στην σελίδα του (πηγή ΕΔΩ ). 

Τα έσοδα όμως από αυτές τις πωλήσεις τι γίνονται?   Βάση του νόμου 3986/2011 (πηγή ΕΔΩ) με το οποίο συστάθηκε αυτό το ταμείο και συγκεκριμένα στο άρθρο 2, διαβάζουμε  «Το προϊόν αξιοποίησης χρησιμοποιείται αποκλειστικό για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους της χώρας…»

Τον Μάρτιο του 2012 συμπεριλαμβάνουν τον Άγιο Κοσμά και όλες τις εγκαταστάσεις του μαζί με το παλιό αεροδρόμιο στο νόμο  4062/2012 (πηγή ΕΔΩ)

Τον Απρίλιο του 2012 αποφασίζει η ΔΙΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΩΝ να μεταβιβάσει, μαζί με άλλα, την «Ελληνικό Α.Ε.» στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, ΦΕΚ 1363 Τεύχος 2ο / 21 Απριλίου του 2012 (πηγή ΕΔΩ)

Με λίγα λόγια, αρχικά μετέφεραν οτιδήποτε υπήρχε στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού στην «Ελληνικό Α.Ε.», κόλλησαν μαζί με νόμο και τις εγκαταστάσεις του Άγιου Κοσμά και στην συνέχεια όλο αυτό το τεράστιο ΔΗΜΟΣΙΟ περιουσιακό στοιχείο το μεταβίβασαν στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, με μοναδικό σκοπό την αποπληρωμή μέρους του δημόσιου χρέους μας.

Και ερχόμαστε στο…

Σήμερα
Τώρα μας λένε ότι είναι προς όφελος του Ελληνικού λαού να πουληθεί αυτό το τεράστιο περιουσιακό στοιχείο για να δημιουργηθούν δουλείες, να υπάρξει ανάπτυξη και ευημερία.

Είναι έτσι όμως τα πράγματα?  Ισχύουν ή μήπως είναι λόγια του αέρα?

Ο Αρχιτέκτων-Πολεοδόμος, Επίκουρος Καθηγητής στο ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ Νίκος Μπελαβίλας έχει κάνει μια πολύ σοβαρή μελέτη που την επικαιροποίησε τον Οκτώβριο του 2012 και κάνει κάποιες συγκρίσεις βάση δικιάς του, και της ομάδας του, πρότασης για την αξιοποίηση του Ελληνικού, σε αντιπαραβολή με όσα έχουν αφήσει να εννοηθούν οι κυβερνόντες  ότι θα γίνουν στο Ελληνικό.

Τα στοιχεία που παραθέτει είναι συγκλονιστικά και δεν αφήνουν κανένα περιθώριο αμφισβήτησης για το φαγοπότι που έπεται να γίνει, εάν φυσικά προχωρήσουν τα σχέδια τους.

Επιγραμματικά αναφέρει η καθηγητής και η ομάδα του στη μελέτη τους:

Συγκεκριμένα το Ελληνικό Δημόσιο αναμένεται να επιβαρυνθεί τουλάχιστον με τα εξής

1. Το κόστος μεταστέγασης των φορέων που αυτή τη στιγμή λειτουργούν εντός της έκτασης του
Ελληνικού παράγοντας κοινωνικό, πολιτιστικό, ερευνητικό, τεχνικό, προνοιακό, διοικητικό και
εκπαιδευτικό έργο. Αυτή τη στιγμή εντός της έκτασης του Ελληνικού υπάρχουν 493.000 τ.μ.
κτιριακών επιφανειών (2.584.000 κ.μ.), από τις οποίες χρησιμοποιούνται 305.000 τ.μ. (1.571.000 κ.μ.). Λόγω των εξειδικευμένων κατασκευών που απαιτούνται για τη στέγαση των περισσότερων από τις υφιστάμενες χρήσεις (π.χ. ερευνητικά κέντρα, προνοιακές υποδομές, αθλητικές εγκαταστάσεις), εκτιμάται ότι το κόστος αυτό θα είναι πολύ υψηλότερο από το κόστος μιας συνήθους μεταστέγασης μίας τυχαίας υπηρεσίας. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μόνο για την κατασκευή νέων εγκαταστάσεων για το ΕΛΚΕΘΕ (δεξαμενές εκτροφής, συστήματα ανακύκλωσης, αντλιοστάσιο κλπ) θα απαιτηθούν περίπου 3 εκατ €. Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία εκτιμούμε ότι το συνολικό κόστος μεταστέγασης και εγκατάστασης σε άλλες περιοχές των υπηρεσιών που σήμερα στεγάζονται στο χώρο του Ελληνικού ανέρχεται σε περίπου 614 εκατ. €. Το κόστος των κατεδαφίσεων ανέρχεται σε 34 εκατ. €.

2. Το κόστος των συνοδών έργων τα οποία “απαιτούνται” από τους επενδυτές ή και από την Ελληνικό Α.Ε. προκειμένου το «οικόπεδο» να γίνει πιο ελκυστικό και να αυξηθεί η εμπορική του αξία. Τα έργα αυτά είναι:
- Η σύνδεση μέσω σήραγγας με τα Μεσόγεια και τον Διεθνή Αερολιμένα “Ελευθέριος
Βενιζέλος”. Δεν ενδιαφέρει τόσο η επέκταση της περιφερειακής Υμηττού όσο αυτό το link.
Αυτό πιθανόν “δείχνει” και το μελλοντικό χαρακτήρα της επένδυσης. Το κόστος του
κυκλοφοριακού έργου αναμένεται στα 1,2‐1,5 δις €.
- Η υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος στο μέτωπο του Ελληνικού προκειμένου το
οικόπεδο του πρώην αεροδρομίου να γίνει παραλιακό. Εκτιμούμε ότι το κόστος της
υπογειοποίησης ανέρχεται σε περίπου 300 εκατ. €.
- Υποσταθμοί ηλεκτρικού ρεύματος, υποδομές ύδρευσης, κτλ

3. Η επέκταση της γραμμής Τραμ προς τα ανατολικά προκειμένου να συνδεθεί με τον Σταθμό Μετρό Αργυρούπολης. Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 12 εκατ. €. Τόσο το Τραμ όσο και η επέκταση του Μετρό κατά δύο σταθμούς στο ανατολικό μέτωπο του πρώην αεροδρομίου είναι δύο εξαιρετικά ωφέλιμα έργα για τη Νότια Αθήνα, τα οποία όμως κατασκευάζονται με δημόσιες ελληνικές ή ευρωπαϊκές δαπάνες και αυξάνουν την υπεραξία του Ελληνικού την οποία θα καρπωθούν οι επενδυτές.

4. Τέλος οφείλουμε να έχουμε κατά νου ότι τα Ολυμπιακά έργα του πόλου του Ελληνικού τα οποία θα κατεδαφιστούν κόστισαν στο Ελληνικό Δημόσιο 417 εκατ. € και ολοκληρώθηκαν μόλις πριν από 6 χρόνια.

Έτσι λοιπόν μπορούμε να πούμε το κόστος για το Ελληνικό Δημόσιο ανέρχεται 2,577 δις € (χωρίς την επέκταση Μετρό) ή αν σκεφτούμε πως τα Ολυμπιακά Έργα μπορούν και να καταστραφούν ‐ ας κόστισαν χρυσάφι ‐ σε 2,1 δις € περίπου. Δηλαδή η χώρα συμμετέχει στην «αξιοποίηση του Ελληνικού» καταβάλλοντας ποσό αντίστοιχο με το 1/3 της συνολικής επένδυσης σε πραγματικό χρήμα.

Ας δούμε τι αναμένεται:
 
ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ 
Το 2010 αναμενόταν η είσπραξη 5 δις €. Αυτό δήλωνε η τότε κυβέρνηση δια των υπουργών της. Ο αριθμός αυτό διολισθαίνει συνεχώς προς τα κάτω. Τόσο ο νυν υπουργός οικονομικών κ. Στουρνάρας όσο και ο πρώην επιφαλής του ΤΑΙΠΕΔ κ. Μητρόπουλος δεν κουράζονται να λένε πως τα κρατικά οικόπεδα έχουν μεγάλα προβλήματα, θεσμικά, τεχνικά κλπ, πως το Ελληνικό έχει εμπλοκές που πρέπει να λυθούν κ.α. Αυτό το γνωρίζουμε και το γνωρίζαμε ήδη από το 2010. Εκείνοι δεν το γνώριζαν ή το αποσιωπούσαν.

Αναρωτιόμαστε όμως πως είναι δυνατόν οι επικεφαλής των αποκρατικοποιήσεων να παρουσιάζονται στις διεθνείς συναντήσεις προβάλλοντας την προβληματική κατάσταση της περιουσίας την οποία διαχειρίζονται. Κάπως σαν ο διευθύνων σύμβουλος μίας μεγάλης τράπεζας ή μίας εταιρείας να εξηγεί σε διεθνή συνέδρια πως η τράπεζα του ή η εταιρεία του βρίσκεται στα πρόθυρα της πτώχευσης. Έτσι την επόμενη μέρα η τράπεζα θα πτωχεύσει λόγω της κατάρρευσης των μετοχών της. Στην περίπτωσή μας είναι σαν να ετοιμαζόμαστε να πουλήσουμε το σπίτι μας και στις “μικρές αγγελίες” να γράφουμε πωλείται οικία με πολλά κατασκευαστικά και ιδιοκτησιακά προβλήματα!

Έτσι λοιπόν η αναμενόμενη τιμή πώλησης κατρακύλησε από τα 5 δισ € στα 3 και τείνει στο 1 δισ €. Μία πτώση από 40% έως 80% της αρχικά εκτιμώμενης τιμής πώλησης του χώρου μέσα σε μόλις δύο χρόνια.  Αυτοί οι αριθμοί κυκλοφορούν στα ενημερωμένα και μάλλον έγκυρα δημοσιεύματα της κτηματαγοράς.

Υπό αυτές τις συνθήκες οι υπολογισμοί γίνονται μάλλον απλοί και ευκολονόητοι ακόμα και χωρίς οποιαδήποτε επίσημη εκτίμηση: Αναμένεται να εισπράξουμε από 1 έως 3 δις € που θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για την αποπληρωμή του χρέους, ενώ πρέπει να διαθέσουμε εδώ και τώρα περίπου 2,1 δισ € και να απολέσουμε έργα που  ατασκευάσαμε προ 6ετίας αξίας 0,5 δισ €.
 
Πέρα από το εξαιρετικά υψηλό κοινωνικό και περιβαλλοντικό κόστος της εκποίησης του τελευταίου μεγάλου δημόσιου χώρου του Λεκανοπεδίου, το οικονομικό κόστος είναι επίσης εξαιρετικά υψηλό και επιπλέον αυξάνεται συνεχώς και συστηματικά.
+++

Σχόλιο δικό μας: «Μαζί θα τα φάμε και αυτά???»

Ηράκλειος Οιωνός


Πηγή της ανάρτησης http://irakleios-oionos.blogspot.gr/